Bierothek® Magazin

De Bierothek® start gastro-verkoop

storage/pages/banner/1710920589Bild PM_Gastro.png

De Bierothek® groeit en breidt zijn B2B-omzet uit naar de horecasector. Klanten in heel Duitsland moeten worden voorzien van bierspecialiteiten met een hoge marge en het nodige specialistische advies. Ook in het cateringaanbod speelt het eigenmerkenportfolio van Bierothek® een prominente rol. Biersommelier en scène-expert Torsten Spörl zal in de toekomst leiding geven aan de gastronomieafdeling.

De bierspeciaalzaak Bierothek®, met hoofdkantoor in Bamberg, blijft zich richten op expansie en breidt zijn groothandelsomzet uit naar de horecasector. De Bierothek® wil restaurateurs niet alleen een ruime keuze aan ambachtelijke bieren bieden, maar creëert ook meerwaarde door gerichte ondersteuning op het gebied van calculatie, proeverijen en menubegeleiding.

Nauwkeurige berekeningen staan centraal

Een nauwkeurige berekening staat centraal, aangezien de Bierothek® restauranthouders helpt een optimale prijsstrategie te ontwikkelen en tegelijkertijd een aantrekkelijke marge te realiseren. Met menuondersteuning van ervaren biersommeliers hebben restauranthouders de mogelijkheid om hun menu's te verrijken met exclusieve bieraanbevelingen en zo een unieke culinaire ervaring voor hun gasten te creëren.

Naast Duitse en internationale ambachtelijke bieren en Frankische ambachtelijke bieren spelen ook de eigen merken van Bierothek® een bijzondere rol. In het eigen merkenportfolio vertegenwoordigt het witbiermerk Weisse Taube de categorie “Traditioneel”, het eigen merk St. ERHARD vertegenwoordigt bieren uit de categorie “Modern Beiers” en het merk Hanscraft vertegenwoordigt de categorie “Craft”. Het merk Hanscraft, dat in 2023 al als gelicentieerd merk door Bierothek® werd geproduceerd en verkocht, is nu volledig geïntegreerd in het eigen merkenportfolio van Bierothek®.

Torsten Spörl neemt de cateringverkoop over

De nieuw gecreëerde functie van Sales Manager “Gastro Concepts” wordt met onmiddellijke ingang overgenomen door Torsten Spörl. Torsten Spörl heeft veelomvattend Ervaring in de drankenindustrie en zelf ook biersommelier. Torsten Spörl zal daarom een centrale rol spelen in het opbouwen van een sterke verbinding tussen het merk Bierothek® en de horeca.

De orderset voor horecaconcepten groeit de komende weken tot medio april naar circa 80 artikelen. Frankische en Beierse bieren zijn nu beschikbaar voor restauranthouders in het hele land, en de komende weken zullen internationale specialiteiten zoals La Trappe, De Molen en Rodenbach volgen. De Bierothek® is ervan overtuigd dat deze uitbreiding van het horecaoppervlak niet alleen de samenwerking met restaurateurs zal intensiveren, maar er ook toe zal bijdragen bierspecialiteiten toegankelijk te maken voor een nog breder publiek.

20.March 2024
;