Vul hier je e-mailadres in om eenmalig op de hoogte te worden gehouden zodra het artikel weer beschikbaar is.
Nadat de bierindustrie decennia lang uitsluitend mannelijke clichés heeft gebruikt om reclame te maken voor haar producten, willen de jongens van Oedipus uit Amsterdam het goede voorbeeld geven en zeggen: “Bier is voor iedereen”.
In een humoristisch reclamefilmpje parodiëren ze de op mannen gerichte campagnes van veel brouwerijen en laten ze geen enkel vooroordeel buiten beschouwing: mannen die in intieme harmonie voor de televisie zitten, een biertje sissen en voetbal kijken, mannen die na hard werken, met gevaarlijke, luide en zware Machines die veel zweet vergieten en zich verfrissen met een koud biertje, mannen die met hun vrienden en een biertje aan de grill staan en dikke steaks klaarmaken, mannen die zich liever aan een flesje bier wijden dan aan hun gevoelens, mannen die schreeuwend door het bos rennen en mannen die met theatraal drama hun bier in het glas schenken, drinken op man-zijn en mannelijke genotsgeluiden maken. Als het team van Oedipus zijn zin krijgt, is dat nu voorbij. Bier smaakt voor iedereen goed en moet daarom gericht zijn op mensen van alle geslachten.
Het bier voor dit manifest is Mannenliefde, een Belgische saison met een heel specifieke doelgroep: iedereen! De bekroonde bierspecialiteit wordt gebrouwen met citroengras, Szechuan-peper en Sorachi-hop en is bedoeld om met zijn fijne frisheid, peperige kruidigheid en exotische kokostonen meer diversiteit in de bierwereld te stimuleren.
Water, gerstemout , tarwemout , hop, citroengras, szechuanpeper en gist