Bierothek® Magazin

Veel hop, geen alcohol: Bierothek® presenteert zijn nieuwe product “Hop Soda®”.

storage/pages/banner/1732197514Hop Soda Landingpage.webp

Op de grootste brouwerijbeurs ter wereld, de BrauBeviale in Neurenberg, presenteert de Bierothek ® van 26 tot en met 28 november een frisdrank waarmee zij inspeelt op veranderend consumentengedrag. De bierverkoop in Duitsland daalt. De Duitse Brouwersvereniging ziet hiervoor een reden in het feit dat “jongere mensen steeds meer belang hechten aan een gezonde levensstijl”. Tegelijkertijd ziet de Brauer-Bund een “verandering in de drinkcultuur”.

 

De Bierothek® , een bedrijf dat sinds de oprichting trends opspoort en mede vormgeeft, doet nu een aanbod aan mensen die gezondheidsbewust zijn en openstaan voor innovatieve dranken: Hop Soda® .

Hop Soda® is een drankje voor mensen die op zoek zijn naar alcoholvrije alternatieven maar toch willen genieten van de smaak van hop. Het is bedoeld voor mensen die een actieve levensstijl leiden en waarde hechten aan natuurlijke en verfrissende drankjes.

 

Wereldwijd is water met hopsmaak niets nieuws. Dergelijke producten zijn al erg populair in de VS. In Duitsland waren er aanvankelijke maar halfslachtige pogingen om zo'n drankje op de markt te brengen. De Bierothek® brengt dit trendproduct nu met een uitgekiend concept op de markt in samenwerking met BarthHaas, 's werelds grootste hophandelsonderneming.

 

Het geheel werkt als volgt: drie verschillende hopoliën (PHA's) worden in koolzuurhoudend water opgeborreld - d.w.z. koolzuurhoudend. Voor de stabilisatie worden zuren gebruikt. De nieuwe drank wordt in opdracht van Bierothek® geproduceerd in de brouwerij Rittmayer in Hallerndorf, Beieren.

 

“Het idee voor Hop-Water kwam voort uit de wens om innovatieve en verfrissende dranken te ontwikkelen die verder gaan dan traditioneel bier. Het werd gepresenteerd als onderdeel van de "Inspiration Range" op BrauBeviale 2023, waar verschillende ambachtelijke drankjes en Beyond Beer-creaties werden gepresenteerd. Het idee was om een drankje te creëren dat de aroma’s van hop op een nieuwe en opwindende manier gebruikt, zonder alcohol te bevatten”, legt Lennart Heselhaus van BarthHaas uit.

 

Nu, een jaar later, komt Hop Soda® op de markt. “De drinkgewoonten veranderen. Dit is geen ongewoon proces, maar het heeft wel impact op de branche. Drankjes zonder alcohol worden steeds belangrijker – ook alcoholvrij bier. Ook de Bierothek® speelt hierop in. Maar als innovatief bedrijf hebben we ook te maken met hoe we accenten kunnen leggen die verder gaan dan alcoholvrij bier. Hop Soda® is zo’n accent – een product dat niet geheel nieuw is, maar tot nu toe nog niet echt is opgemerkt”, zegt Bierothek® - directeur Christian. Klemenz.

 

U bent van harte welkom om contact met ons op te nemen als vertegenwoordigers van de media op BrauBeviale op stand 130 in Hal 1 en het nieuwe product zelf te proberen.

21.November 2024
;