Vul hier je e-mailadres in om eenmalig op de hoogte te worden gehouden zodra het artikel weer beschikbaar is.
De labels uit de ater-serie zijn een beetje bijzonder in het Braumanufaktur Hertl-assortiment. Dit komt omdat grafisch ontwerper Simon Schacht van David Hertl samen met zijn collega Christian Schlosser de ater-serie ontwierp.
Het kunstenaarsduo werkt onder het label ATE en maakt ontwerpen die doen denken aan de werken van de Art Nouveau-schilder Alphonse Mucha. De ater Weizen heeft bijvoorbeeld een alziend oog op het etiket omgeven door een sierlijke lijst. Het frame presenteert de twee hoofdingrediënten van bier in een abstracte vorm: als bloemenornamenten spelen hopbellen en korenaren rond het centraal geplaatste oog. Achter het stijlvolle arrangement schuilt een handgebrouwen tarwe dat de handtekening van David Hertl draagt.
Het klassieke bier vloeit in een koperachtige amberkleur het glas in en is versierd met een indrukwekkende kroon van stevig, wit schuim. De gist vertroebelt het gouden lichaam fijn. Reuktechnisch maakt het witbier indruk met intense tonen van rijpe banaan, afgewisseld met kruidige kruidnagel, lichte mout en sterke gist. De smaak volgt meteen de geurige eerste indruk en streelt het gehemelte met bananenzoetheid, zachte mout, kruidige gist en een vleugje kruidnagel. Een oranje ondertoon geeft het bier een fruitige lichtheid. Het mondgevoel is onvergelijkbaar romig en maakt de tarwe tot een absoluut genot.
Water, tarwemout , gerstemout , hop, gist