De ambachtelijke bierbeweging heeft meesterbrouwers toegankelijker gemaakt. Ze zitten niet langer dag en nacht verborgen in de brouwzaal en achter de ketels. Tegenwoordig vind je de dames en heren van het vak op beurzen, in taprooms, leer je ze kennen op brouwerijrondleidingen en kijk je over hun schouders mee op het werk, hoor je ze over hun vak praten in interviews en podcasts en sinds kort ook Je kunt ze ook horen bij See-douches.
David Hertl (wie anders dan de gekste brouwmeester van Frankenland?) en collega Christian Zwanzger zijn bijzonder close: in de reclamecampagne voor hun nieuwste samenwerking zie je ze samen onder de douche staan. De vrienden douchen niet alleen samen, ze drinken ook een biertje - hun douchebier!
Met hun slimme marketing spelen de twee uitzonderlijke brouwers in op een trend die al langer op internet circuleert. Mensen van over de hele wereld posten (min of meer volwassenvriendelijke) foto’s van zichzelf en hun favoriete biertje onder de douche. Het douchebier van David en Christian is al op enkele van deze foto’s te vinden en is een gehopte groene hoppils die heerlijk smaakt onder, na en voor het douchen. Het samenwerkingsbrouwsel heeft een gematigd alcoholpercentage van 4,9% in het glas en smaakt naar grasachtige hop, pittig citrusfruit en een hele reeks verschillende tropische vruchten.
Water, gerstemout , hop, gist