Vul hier je e-mailadres in om eenmalig op de hoogte te worden gehouden zodra het artikel weer beschikbaar is.
Kleurentelevisie is een term uit lang vervlogen tijden. Tegenwoordig is er geen andere televisie, maar ruim 50 jaar geleden waren films, series en programma’s op de flickerbox nog niet in kleur te zien. De uitzending was in zwart-wit en de kleuren verschenen pas eind jaren 60 in beeld. Het zou nog een paar jaar duren voordat alle burgers van de republiek van kleurentelevisie konden genieten, maar uiterlijk in de jaren zeventig hadden de meeste mensen toegang tot bewegende beelden in kleur.
Tegenwoordig roept het woord kleurentelevisie niet langer een verlangen naar kleurrijk vermaak op, maar schuilt er wel een zekere nostalgie in. Hetzelfde geldt voor een bier van Fuerst Wiacek: hun IPA Color Television is gebaseerd op de ervaring van de vroege kleurentelevisie en heeft een label dat doet denken aan monitorkleurtesten en lang vergeten tijden. Het sappige bier heeft een stevig alcoholpercentage van 6,8% en is koud gehopt met de hopsoorten Citra en Enigma.
De Berlijnse bierspecialiteit vloeit in een zeer troebele honingtoon in het glas en wordt bekroond met een vluchtige hoeveelheid wit schuim. De geur en smaak worden gedomineerd door sappige citrustonen zoals grapefruit, citroen, sinaasappel en mandarijn. Romige mout, hints van tropisch fruit en een frisse bitterheid ronden de aromaten vakkundig af.
Water, gerstemout , tarwemout , havervlokken , hop & gist