Iedereen die ooit in Thailand is geweest, kent Chang ongetwijfeld. De blikjes met de twee olifanten op het logo zijn te vinden in eetstalletjes, restaurants en bars in Bangkok, in strandbars op idyllische eilanden, in de gezellige cafés van de rijstvelden in Chiang Mai, in de minibars van hotelkamers en in de vitrines van elke 7-Eleven in het land. Chang is echter niet alleen bekend en populair in Thailand – het wordt inmiddels in meer dan 50 landen wereldwijd verkocht en heeft naam gemaakt op de wereldwijde biermarkt.
Dit Zuidoost-Aziatische pils presenteert zich in een glinsterende, kristalheldere goudkleur in het glas en is versierd met een fijne, witte schuimkraag. Bij het inschenken ontvouwt zich een subtiel aroma van graan, milde hop en een licht fruitige noot – een subtiele uitnodiging om te nippen. In de mond imponeert Chang met zijn evenwichtige smaak: zacht moutig met een lichtzoete noot, vergezeld door een delicate hopbitterheid. De mond is zijdezacht en zeer verfrissend dankzij een aangename, fijne koolzuur. De afdronk is zuiver, rond en ingetogen – perfect voor warme dagen of als begeleider van pittige Thaise gerechten.
Chang is een korte pauze voor de smaakpapillen en een mooie herinnering aan lange dagen op het strand en wandelingen door de neonverlichte nachten van Bangkok.
Water, rijst, mout , hop